přejděte na úvodní stránku Energie-Reiki.cz

Novinky

11.1.2011 - Nové termíny iniciací zatím nejsou plánovány. Pravděpodobně budou vypsány až na druhou polovinu roku 2011. V případě dotazů mne kontaktujte. Děkuji za pochopení.

Iniciace

I. stupeň - ----------
----------
----------

II. stupeň - ----------
----------

II. roz. st. - ----------

Kontakt

Ing. Václav KŘEMEN, Ph.D.
Praha 10 - Strašnice

email: energie-reiki@email.cz
internet: energie-reiki.cz
mobil: +420 605 871 035

Odkazy

Moje další stránky

Praha - masáže a vzdělávání

Meditační cvičení

Na této stránce uvádím jen některá z mnoha meditačních cvičení, které Vám pomohou zklidnit mysl a emoce a umožní prožít více vnitřní radosti.

Dechové cvičení, které zlepšuje koncentraci a léčí páteř


Pomocí tohoto cvičení dostanete mysl pod kontrolu a budete-li jej cvičit každý den nejméně jednou (důležité je cvičit jej vždy po ránu, ihned po probuzení), vaše mysl a emoce se zklidní a budete je mít pod kontrolou i v průběhu dne. Cvičení je meditací, která pomáhá udržet vnitřní klid a harmonii a rovné držení těla. Pokud ucítíte silné výkyvy emocí nebo myšlenek v průběhu dne, můžete si jej pro zklidnění ihned zacvičit.

Každé ráno ihned po probuzení spusťte nohy z postele a sedněte si rovně na okraj postele nebo na židli. Soustřeďte se a dýchejte 5-15 minut pouze do břicha (hrudníku zůstává téměř nehybný), to znamená, že při nádechu se břicho nafukuje jako balón. Udržení plné pozornosti na rovnou pozici a dýchání do břicha dělá ze začátku (asi týden) potíže. Mysl je totiž ještě velmi těkavá a neustále nabízí témata k analýze a hodnocení. Úlet mysli se okamžitě projeví i po stránce tělesné tím, že se z rovné pozice stala shrbená. Tím není třeba se nechat znechutit. Všimnete-li si, že Vaše mysl analyzuje cosi a Vaše pozornost již není u dýchání, vraťte pozornost na rovnou pozici a dýchání do břicha. Mysl bude postupně stále více poslouchat, až nakonec vydrží koncentrována i celých 15 minut.

Ranní meditace


Výše zmíněné cvičení na koncentraci můžete prostřídávat s následující meditací. Doporučuji však provádět obě meditační cvičení denně.

Zaujměte polohu, která Vám je příjemná a u které se dokážete opravdu vědomě uvolnit a delší dobu relaxovat a odpočívat. Může to být v sedě nebo i v leže to je jedno. Důležité je abyste udrželi vědomí (neusínali). Snažte se vědomě uvolnit a vnímat celé své tělo (postupně), jako uvolněné. Můžete to udělat např. tak, že zatnete svaly celého těla a následně uvolníte a soustředíte se na vnímání pocitu odtékání napětí ze svalů. Třeba postupně od nohou až po hlavu. Uvědomujete si, jak napětí z Vašeho těla postupně odtéká a mizí. Jakmile jste dosáhli stavu tělesného uvolnění a relaxace. Přeneste vědomi ke svým myšlenkám a jen je vnímejte. Všímejte si, jak přichází a odchází do a z Vaší mysli a nepřikládejte jim žádnou důležitost ani je nerozvíjejte a ani je neanalyzujte. Jen je vědomě sledujte. Pak přijde finální fáze cvičení, zdá se jednoduchá, ale mnohdy trvá měsíce i roky než je adept připraven a než se mu podaří. Prostě a jednoduše vstupte vědomím do mezery mezi myšlenkami a zůstaňte tam. Podržte si ten stav a rozplyňte se v tom pocitu prázdnoty a přitom plnosti, klidu a harmonie. Pokud se Vám to zprvu nebude dařit, nesnažte se a „netlačte na pilu“, ono to přijde samo. Pokračujte v cvičení nezaujatého pozorování myšlenek.